![](http://www.javaneh4.ir/docs/javaneh4ir/fa/u2/29125.jpg)
ویژگی های نسل مفید محقق نمی شود مگر با تفکر،اندیشه،تعقل و پرورش خلاقیت ها و استعدادهای نهفته و ما تلاش می نماییم در مجموعه فرهنگی وآموزشی جوانه های علم و فرهنگ ارکان نظام مقدس آموزش و پرورش تعلیم و تربیت را محقق نماییم .ما رسالت خود را در مدرسه ای پیشرو می دانیم و برآنیم تا دانش آموزان در محیطی شوق انگیز آرام و پویا،عشق همراه با معرفت پروردگار، اسلام و ایران ،عزت نفس و خودباوری، نگاه مثبت به زندگی ،هدایت فردی با روحیه تلاش گری را تجربه نماید.
نگرش دبستان دخترانه جوانه های علم و فرهنگ
پرورش یادگیرندگان متفکر دیندار،موفق با نشاط
از منظر و دیدگاه این مجموعه فرهنگی مهمترین عنصر در تعلیم و تربیت در نظام آموزش بحث یاددهی و یادگیری است
یادگیری چیست؟
یعنی انتظار ما و خروجی که ما انتظار داریم از نظام طراحی اموزشی حاصل شود و یادگیری تغییر رفتاری است که از طریق تجربه و تعامل با محیط در انسان ایجاد می شود و مشتمل بر مهارت های ذهنی،فیزیکی و طرز تفکر است.
مهارت های ذهنی (دانش) شناختی که دانش آموز پیدا می کند در مفاهیم و تعاریف هایی که در ذهن شکل می گیرد اولین گام برای یادگیری است اما یادگیری در این مرحله تمام نمی شودباید مهارت های فیزیکی و مهارت های عملی به این برنامه اضافه شود بعد از مهارت های فیزیکی و عملی طرز تفکر و نگرش فرد و عواطف و ایده ها و اعتقادات فرد هم باید تغییر کند.ما بر آنیم که این مفاهیم یادگیری را با رویکرد علمی،آموزشی و پژوهشی محقق نماییم.
یادگیری باعث سه تغییر اساسی شود که به عنوان مثلث طلایی از آن یاد می شود
![](http://www.javaneh4.ir/docs/javaneh4ir/fa/u2/Untitled.png)
چشم انداز
مدرسه ای ایده ال حرکت به سوی فردای روشن وتبدیل شدن به سازمانی یادگیرنده.
در جهان امروز هر مدرسه ای باید یک سازمان یادگیرنده باشد و بتواند مطابق با تغییرات محیطی تغییر کند .فرهنگ مدرسه ای که بر پایه ی یادگیری حرفه ای پایدار و عمیق باشد تأثیر زیادی در پیشرفت دانش آموزان خواهد داشت.